General Guidelines

General Guidelines


  1. Register your Mobile Number and Email ID for getting regular updates from the Bank.
  2. Whenever there is a change in your address or contact details, please inform the Bank.
  3. You can check your account transactions in FedMobile.
  4. Make sure your account is active routinely. In case the account remains inoperative continuously for two years, it will be classified as Dormant and all channel facilities like ATM, Internet Banking etc. will also be rendered inactive, to activate the account again you need to submit all the mandatory KYC documents along with a customer request mentioning the same.
  5. Non Maintenance of AMB will be intimated via SMS, Email etc. and one month notice period will be given to restore the average balance to the stipulated level as mentioned in the scheme of the account.
  6. In case the minimum balance is not restored within a period of one month from the date of notice of shortfall, penal charges will be recovered after intimation. The penal charges are proportionate to the extent of shortfall in AMB.
  7. The rates and charges are subject to change as per the Bank’s discretion. For our latest rates and charges kindly visit https://www.federalbank.co.in/rates-and-charges.

Never Reveal your ATM pin, CVV Number (printed on the back side of the debit card), Internet Banking Passwords, OTP etc. to anyone including Bank Officials. Federal Bank never asks for your confidential credentials.

To know the balance in your operative account, FedMobile/FedNet can be used or give a missed call from your registered mobile number to 8431900900

To know the last four transactions in your in your operative account, FedMobile/FedNet can be used or give a missed call from your registered mobile number to 8431600600

 

 

सामान्य दिशानिर्देश:

 

  1.  बैंक से ताज़ा जानकारी पाने  के लिए अपना मोबाइल नंबर और ईमेल आईडी रजिस्टर करें। 
  2. आपके पते या संपर्क विवरण में  जब भी कोई परिवर्तन हो तो कृपया बैंक को लिखित रूप से सूचित करें। 
  3. ट्रांसक्शन्स की जांच के लिए फेडमोबाइल का उपयोग कर सकते हैं. 
  4. अपने खाते को नियमित रूप से सक्रिय रखें । यदि आपका खाता लगातार दो वर्षों तक निष्क्रिय रहा तो उसे निष्क्रिय खाता घोषित  कर दिया जाएगा   तथा  एटीएम, इंटरनेट बैंकिंग आदि जैसी सभी चैनल सुविधाएं   निष्क्रिय कर दी जाएँगी, खाता  दोबारा सक्रिय करने के लिए आवश्यक  केवाईसी (KYC) दस्तावेजों के साथ,खाता सक्रिय करने  के लिए निवेदन जमा   करना होगा । 
  5. बचत बैंक खाते की ज़्यादा जानकारी के लिए कृपया हमारी वेबसाइट पर पधारें । 
  6. एसएमएस, ई-मेल आदि के माध्यम से औसत मासिक शेष  को सूचित किया जाएगा और  योजना में निर्धारित औसत शेष के स्तर को सूचित करने के लिए एक माह का नोटिस दिया जाएगा । 
  7. यदि कमी की सूचना की तारीख से एक महीने की अवधि के भीतर न्यूनतम शेष जमा नहीं किया जाता है, तो सूचना दे कर जुर्माना वसूल किया जाएगा। जुर्माना एएमबी (AMB) में कमी की सीमा के अनुपात में हैं (तालिका के अनुसार) दरें और शुल्क बैंक के  निर्णय के अनुसार परिवर्तन अधीन हैं ,हमारी नवीनतम दरों  और शुल्कों  लिए https://www.federalbank.co.in/rates-and-charges पर जाएं। 

डेबिट कार्ड के पीछे छपा सीवीवी नंबर, एटीएम पिन, इंटरनेट बैंकिंग का पासवर्ड, ओटीपी आदि बैंक अधिकारियों सहित किसी को भी न बताएं। फेडरल बैंक कभी भी आपके गोपनीय प्रत्यायक की मांग नहीं करता।

अपने चालू खाते में अपना शेषराशि जानने के लिए, अपने पंजीकृत मोबाइल नंबर से 8431900900 पर एक मिस्ड कॉल दें ।

अपने चालू खाते के अंतिम चार लेन-देन जानने के लिए, अपने पंजीकृत मोबाइल नंबर से 8431600600 पर मिस्ड कॉल दें ।